Friday, September 3, 2010

Sweet 7teen Nur Amalina Othman

  On September 2,2010,genap la umur Nur Amalina bt Othman yg ke 17..huhu..dh besar dah budak ni..dlu dok merengek ja nak susu..dulu jgk Dik nor suka cakar2 tgn akak sampai berbekas..dlu jgk disebabkan malas nk tlg kak long angkt baju yg dah dilipat,kak long geram sgt,terus libas ngan raga baju..Ya Allah kejamnya aku kat adik ak yang sorang ni..

  Dik nor ni adik yang ketiga after Ainie Nadilla and atas skit dri Aiman Asyraf.She was born in Hospital Kangar (now is Hospital Tuanku Fauziah ,HTF) on September 2 ,1993.Masa tu rasanya k.long baru umur 5 tahun,kena follow abah balik Perlis sebab Mama nk labor kat Perlis kot.time tu along ngan akak kecik lg..berhingus lagi..dok main baby dolls ngan teddy bear lg pon..xtaw bahawa Dik Nor akn lahir ke dunia pada petang itu..time tu,ambulance dtg mai amik mama..kot..hehe..x perasan plak..ye la,mama yg nk bersalin kan..x igt la abah ad ke x..rsanya ad kot,balik skali..ptg tu, tok temankan kiteorg,tok su bg candies nak bg kiteorg ralit skit..maybe xnak bg nangis2..ye la,nnt kalut nk ikut,org nk g beranak,kita nak ikut..huhu..nasib baik jd budak baik time tu..hik3
   
  Mama balik ngan baby ptg esok tu kot..can't recall,rsanya la,sebab xde sebarang complication pon..org tua2 kata kalu beranak time2 senja,time tu predators dok cari mkn..wallahualam..keluar la baby yg comel,putih melepak macam kakak2 nya jgk..huhu time tu ,xdak Dik man lg,so kiteorg 3 la flowers dlm hidup Mama and Abah..Dgr cerita depa 2 dah pilih nama awl2,,Nur Amalina..cantik maksud nama ni,tp x igt la ap maksudnya..Cahaya Harapanku kot..

  Sekarang dah besar pon kamu..dah 17 tahun..dah nak dekat dh SPM..K.long harap Dik Nor dapat lakukan dgn terbaik..k.long doakn supaya dapat sambung cita-cita tok nenek kita yang suruh jd Doktor..hehe,k.long xmau,on call pastu x suka darah..hik3..ok la,HAPPY BIRTHDAY,May All Your Wishes come TRUE. InsyaAllah..Good luck in your SPM dearie sis

Love,
K.long

:: Kaki macam nk tercabut:::

 Hari ini sy keluar awl dri rumah,about 6.30 am..bukan g class,bukan2..g kerja kt The Mix.Jauh jgk la dri rumah and I have to call a cab to pick me up at the front door..hehehe,bas xdak lg,,so mls la nk berjalan.ad jgk la mat salleh yg mementingkn kesihatan,berjogging pagi2..Hari sy dimulakan dgn ceria hari ini,kerana si dia menemani ak utk bersahur..w'pon dia bz dgn 'kerja'nya,tetapi,dri sy tidak diabaikan..You are the greatest bf that I ever had =) =)..hidup sy ceria dgn kamu..love ya

 Ok,dah smpai the Mix,say hello to Mark.Mark ni mcm supervisor la kt the Mix tu..dia la chef,dia la grilling dia la semua.byk jgk belajar dri dia..Morning shift,a lil bit different..no rushing2..smooth ja,sbb xde customer sgt,kalu ad pon just nice,waiting for bagels,making coffee and everything.time 7-10 am grilling is not open yet,so xla sibuk sgt..huhu

  Selalunya,early morning shift kerjanya buat coffee,making fruit cups,buat special coffee utk customers mcm iced cafe mocha,iced caramel latte iced chai tea n tea..dulu time awl2 kerja and mid spring,x berani nk buat air,sbb xtaw taste org sni minum air mcm mna..buat coffee pon campur2 ngan caramel la,chocolate la..macm2,,hehe boleh bukak coffee shop ni biler blik nnt..mcm Starbuck,ke DunkinDonut ke hehe,,rsanya sedap jgk la,x guna gula,guna caramel x pon just plain coffee..or my favourite,ICED COFFEE,just light coffee,any flavor that I like mcm vanilla syrup and Ice..campur ja..just nice.me love it =))


First SHift (7-10 am)

   Shift pagi xde la penat sgt pon.Just now,making fruit cups.Susan,senior of Sociology yang ajar..senang ja,tp sebab x pernah buat.jd la lambat skit..Sorry ye Susan.I was cutting strawberry into two..huhu,dah la puasa,terliur sebab tgk strawberry,honey dew,cantaloupe,grapes yang nmpak mengiurkan..huhu..sabar2..seminggu ja lg nk berpuasa..I just mix all the fruits and put into large cups.Each cup costs 3.76 USD..quite a lot la,tp kat sni xde durian,xde rambutan,so kalu teringin, beli ja..x berkira langsung..benda mkn hehe..

Second Shift (10-12 pm)

   On the second shift,Liyana and Megat were coming..Hooray,I got Malaysian frens working with me..dlu ad kak Ada,tp dia dah grad,so newcomers ramai la especially Malaysian..Second shift is not that really tough for the early hour..students kept coming around,buying their sandwiches and coffees.I guess today is a hot day,so there were a lot of people coming out to buy fruit smoothies.Unfortunately,there was no banana left..so no Strawberry Banana Smoothies..''sorry guys..we just have Strawberry,Mix berry and no banana at this time..They were not here yet..''.Ad jugak mat salleh yg redha ja,adsd yg tnya,ap yg tgal je kat sni utk dijual..pergh ayat mantap..tp sy senyum ja..that's not my fault..ap yg ad,ad la..xde,xde la..aiyooo

   Megat ,liyana and mercedes were doing their job at the first hoagie station,while I was wondering around at the second station.My job for today was as a drink maker..Yay me!!.dulu being pampered la jugak sbb x nak buat air kt customers..but then,I figured it out, menarik jgk kerja ni..x la tension mana if kalu dh hafal cara nak buat mcm2 jenis coffee and shakes..best la jgk..customers keep coming to ja..xdan nk bernafas pon..huhu..kaki mcm nk cramp je...Puasa plak tu..huhu...aimie mmg tough girl..kui3

   Hari ni keluar awal,pkul 12 pm,sebab ad class at 12.20 pm,rush la plak g Wartik buliding after changing the uniforms..berlari2 suma ad sebab lambat dah..huhu..it just a lecture class..erm,tp missed out some things about DNA replications dh laaa..xpe2 hopefully weekend ni dpt cover balik all the slides..HOPEFULLY..ngeh3

     Class dismissed at 1.10 pm, kena rush balik rumah,sbb panas sgt kt luar ni,panas summer yg x abis lg..kata dh nk msuk fall,haiyaa..erm..balik rumah penat sgt,terus landing atas katil..pkul 4.38 pm,baru bgn dri tidur..

     Malam ni ad meeting MASA kat Pasquerilla Religious Center in campus..ada la buat pot luck skit2 and get2 together with the newcomers and new MASA board member..Cadang nk g ngan Maylin,malas nak g awl2..huhu

p/s : Mr admirer,tgu sy blik ok =)

Wednesday, September 1, 2010

A letter to You from Me

Dear You ,

I was wrong.I admit it..

I did a very big mistake.I'm truly sorry.I didn't mean to make you sad..

I didn't know that you were unwell last night.Why didn't you tell me..

I don't want you to cry..Just please,don't cry..

Let we just forget about that..

Let just be happy and counting days ,when we're gonna meet again..

Like our first met..


Sincerely,
Me












http://www.lovelylovesayings.com/images/Children-romantic-love.jpg